Translate

sobota, 21 grudnia 2013

Świątecznie

Nie bardzo mam ochotę na szydełkowanie. Schowałam włóczki i szydełka do kosza i zaczęłam krzątać się na okoliczność świąt. Byłam w wielkim  mieście, polatałam po galeriach handlowych, Napasłam oczy mnóstwem kolorów, a  uszy kolędami wyjącymi z głośników. Kupiłam karpie, śledzie, coś z mięsa, warzyw, owoców  i uciekłam czym prędzej do domu, do swojego azylu. Dobrze, że pan sprzedający karpie od razu pozbawił je życia, bo  sama nie miałabym odwagi  tego zrobić.  Karpie  macerują się w lodówce,  śledziki w zalewie,  bo zachciało mi się śledzi po kaszubsku. Ciasta nie piekę. Kupiłam pyszny piernik staropolski i serowy kołocz. Tyle słodkości w sam raz dla mnie. Jutro ugotuję zupę z suszonych śliwek,zaprawianą śmietaną, tzw garus,  barszcz grzybowy, kapustę z grochem i grzybami, doprawię po kaszubsku śledziki.  W wigilię  tuż przed kolacją  usmażę karpie, kapelusze z podgrzybków w cieście naleśnikowym i ugotuję kilka ziemniaczków do zupy śliwkowej. Mam w zamrażalniku pierogi z kapustą i grzybami, ale chyba ich nie wyjmę, bo to za dużo. Może zrobię sałatkę ziemniaczano - jarzynową z majonezem, a może sobie odpuszczę. Od wielu lat pierwszy raz pitraszę coś na święta, bo zawsze jechałam na gotowce. Cieszę się, że zostałam w domu, bo naprawdę nareszcie poczułam atmosferę świąteczną. Tego mi było potrzeba.




Kochani, święta tuż, tuż, więc życzę Wam, aby upłynęły w spokoju, radości, niech pod choinkami czekają na Was piękne prezenty, a choinki swoim blaskiem niech rozświetlą Wasze twarze i serca. 


21 komentarzy:

Dośkaa. pisze...

Choineczka! :)

Zapraszam również do mnie, na always-made.blogspot.com :)

JaGa pisze...

Na te święta co nadchodzą,
życzę szczęścia i radości.
Niech Cię ludzie nie zawodzą
i niech uśmiech w sercu gości

szydełkowa mama pisze...

Wesołych Świąt, ale z tym jedzeniem to nieźle zaszalałaś. Same pyszności :)

Azalia pisze...

Wzajemnie życzę. To są moje potrawy z domu rodzinnego. Wszystkiego po troszku. Pozdrawiam

Azalia pisze...

Chętnie wpadnę jak znajdę chwilkę czasu.:-))

Azalia pisze...

Marylko, z wzajemnością, kochana:-))

wełniana kraina pisze...

Spokojnych Świąt:) odpoczynku,ciszy zyczę:) czasami taka samotność potrzebna jest każdemu.Taka samotność co to wie,że w razie czego rodzina jest na telefon:)
pozdrawiam

Jolanta pisze...

Jest taki zmierzch
Wśród grudniowych, szarych dni,
Kiedy w noc gwiazdka lśni.
Wigilii czas każe nam u stołu stać,
Łamać opłatek, razem trwać.
A kiedy już ta pierwsza z gwiazd
Zaświeci nam spoza chmur,
Dzieje się cud co w każdym z nas
Umie zburzyć jego własny mur.

Azalio, życzę Tobie i Twoim najbliższym wspaniałych i radosnych Świąt:)))

Kasia J. pisze...

Dziękuję za życzenia :-) I nawzajem - wesołych Świąt.
Pozdrawiam serdecznie.

notaria pisze...

Świetnie, że postępujesz zgodnie z tym, co dla Ciebie ważne i wskazane. Na pewno będą to wspaniałe Święta. Szykujesz całkiem bogaty stół ;-) Pzodrawiam niedzielnie i życzę owocnego przeżywania świątecznej radości.

karto_flana pisze...

Tyle pysznosci szykujesz... Mniam :) Wszystkiego najlepszego z okazji Swiat Bozego Narodzenia :)

elka pajaczek pisze...

Wesołych Świąt.

moj maly art swiat pisze...

Azalio kochana dziękuję i tobie również wszystkiego dobrego w tym pięknym okresie świąt Bożego Narodzenia życzy Marii z rodziną a w opłatku świątecznym buziaki wielkie ci ślę

Magiczne Sploty pisze...

Dziękujemy za życzenia, my również życzymy zdrowych, radosnych i wesołych Świąt!

Dusia pisze...

Magii, świątecznej życzę - Dusia

juta pisze...

Bardzo serdecznie Kochana dziękuję Ci za odwiedzanie mojego bloga, zwłaszcza w tym ostatnim czasie gdy mnie w blogowym świecie prawie nie ma.
Zechciej przyjąć ode mnie najlepsze ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE.Spędzenia ich we wspaniałej, miłej pełnej magii atmosferze.Oraz wspaniałego NOWEGO ROKU dla Ciebie i Twoich Najbliższych.Juta.

Anka pisze...

Grażynko, życzę Ci takich Świąt, jakie sobie w tym roku wymarzyłaś, w ciszy, spokoju :) Pozdrawiam ciepło :)

aniam1009 pisze...

Wesołych Świąt!!! :))

Irena pisze...

Zdrowych, spokojnych Świąt!
Odpoczywaj, bo czasami i to jest potrzebne:) I ładuj akumulatory:)
Przesyłam serdeczności i pozdrawiam:)

tonka pisze...

Wesołych Świąt Azalio :))

mika pisze...

Spokojnych Świąt Azalio :)