Translate

poniedziałek, 30 marca 2015

Reanimowana lala

Wybieram się na święta do brata, a tam jest najważniejsza osoba w rodzinie - Julka. Niesamowicie rezolutna istotka, rozbrykana, śmieszka  i jak każde dziecię lubi dostawać prezenty. Gdy do nich przyjeżdżam,to zawsze mam coś dla Julki. Zazwyczaj jakieś użyteczne dziergotki: czapki, spódniczki, kapciuszki. Tym razem będzie odmiana. 
Nurkując za włóczką w wielkiej skrzyni,  trafiłam na wiekową lalkę. Moja córka  bawiła się nią grubo ponad trzydzieści lat temu. Lala sprawna, bez usterek, tylko fryzura trochę sfilcowana. Postanowiłam dać jej drugie życie, a potem sprezentować Julce. Wykąpałam niebogę, wysuszyłam, fryz z lekka uładziłam i w pierwszej chwili miałam coś uszyć,  ale jak pomyślałam o maszynie do szycia, wyjmowaniu jej z pudła, szukaniu tkaniny, krojeniu, kombinowaniu,  szyciu, pruciu, to od razu zrzedła mi mina. Na samą myśl poczułam się zmęczona. 
Zerknęłam do pudła z włóczkami i zobaczyłam jak czerwona do mnie mruga. To jest to - aż zapiałam z radości. Szydełko poszło w ruch i po trzech godzinach zrobiła się śliczniutka sukienusia. Sama się robiła, ja  tylko trzymałam w palcach szydełko. Dobrałam trochę białej włóczki, dorobiłam kwiatuszki, przyszyłam i lala stała się damą. Fryzura nadal w lekkim nieładzie, ale uważam, że może być.



Sukienusia ma wiązana na ramionkach.Może kiedyś dorobię jej bluzeczkę. Dzisiaj już mi się nie chce. 
      


W takiej sukni lala potrafi utrzymać pion.

Myślę, że młodej się spodoba.
Julka ma mnóstwo zabawek, ale takiej lali nie ma. 

Nadal nie zapisują się moje komentarze na Waszych blogach. Msakara!
Pozdrawiam wiosennie.

3 komentarze:

Kasia J. pisze...

Wspaniała sukienka! Pięknie w niej wygląda znaleziona lala :-)
Uwielbiam takie stare zabawki, a szczególnie lale...
Pozdrawiam serdecznie.

Baya pisze...

Piękna sukieneczka w super kolorach i perfekcyjnie wykonana:)

Beva pisze...

Śliczna sukienka. A jeśli chodzi o włosy to niedawno czytałam pouczający post o ratowaniu fryzur u lalek: http://laleczkowo.blogspot.fr/2015/03/laleczka-kelly-i-kolezanki-uzupenianie.html