Translate

poniedziałek, 23 maja 2016

Dmuchawce i podusia

Czyżby lato już zawitało? Pogoda obłędna, aż dech  zapiera. Słońce, kwiaty, rozśpiewane ptaszorki od świtu, sama radość. Wszystko rośnie jak na drożdżach, a najbardziej trawa i chwasty.  Na moim trawniku mlecze totalnie  zdominowały trawę. Ktoś mi poradził, żeby każdą kępkę mniszka wyciągać z ziemi, to można je wytrzebić.   Zaczęłam tak robić, ale po paru minutach zrezygnowałam, bo stwierdziłam, że gdy uda mi się wszystkie usunąć, to wokół domu będzie łysa ziemia, a to nie jest miłe dla oka. Zostawiłam mniszki w spokoju i brutalnie potraktowałam wszystko kosiarką. Trawy nie ma, ale przynajmniej jest zielono. Wypada teraz  kupić nasiona trawy i rozsypać dookoła. Może się przyjmie. Nie mam talentów ogrodniczych, więc nie narzekam i za bardzo się nie martwię. Ważne, że bez zakwitł, że  konwalie się panoszą bez mojego udziału, tak samo i kosaćce. Parę lat temu był tylko jeden, a teraz jest ogromna kępa. Czekam na pierwsze kwiaty, bo będą na pewno śliczne- ciemno fioletowe i niesamowicie pachnące, jak co roku. 
Po ciężkiej pracy odpoczywałam przy szydełku. Skończyłam okrągłą włóczkową podusię, którą zaczęłam w ubiegłym roku. Uszyłam bawełnianą poszewkę na wsad, napchałam ociepliną, naciągnęłam nowiutką poszewkę i stwierdzam nieskromnie,  że   podoba mi się to moje dzieło.






A to jest( było) moje zamleczone podwórko.








Dmuchawce są piękne, mimo że uciążliwe.
Pozdrawiam słonecznie.






9 komentarzy:

notaria pisze...

Poducha wspaniała :-) Ja też mlecze zostawiam, tylko koszę razem z reszta trawy i jest w porządku. Mlecze tez potrzebne, na kwiatkach siedzą pszczoły, a miód potem każdy by chciał. Z gołej trawy nie ma takiego pożytku. Pozdrawiam!

Azalia pisze...

Notario, tak samo pomyślałam o mleczach. W tym roku jest bardzo dużo pszczółek. Pozdrawiam

Hania pisze...

Bardzo ładna podusia :)
Pozdrawiam

Madzia pisze...

Super poduszka!

Azalia pisze...

Haniu, Madziu, dziękuję:-))).

Kasia J. pisze...

Cudna podusia :-) Piękne kolory i śliczny wzór.
Pozdrawiam serdecznie.

Azalia pisze...

KASIU, miło mi że Ci się podoba. Pozdrawiam

blogerzaby pisze...

"Latawce, dmuchawce, wiatr" ;))
Prześliczna podusia :)

Efa pisze...

Bardzo ładna poduszka :)