Translate

wtorek, 7 czerwca 2016

Igielnik z jajka

Przy robótkach szydełkowych korzystam ze szpilek do blokowania wyrobu, aczkolwiek można się bez nich obejść, ale  przy szyciu są nieodzowne. Można ręcznie fastrygować, ale ileż to dziubdziania  i straty czasu. Nawlekanie nitki do igły, to nie lada wyczyn,  nawet z rasową nawlekaczką. Szpileczkami tylko myk, myk  i wszystko się należycie trzyma. Szpilek ci u mnie dostatek w pudełeczkach, ale chcąc z nich korzystać, trzeba otwierać pudełko, zamykać,itp, a to przecież bez sensu. Już dawno wymyślono igielniki.  Mam kilka z włóczki, jednak nie bardzo się sprawdzają.  Niedawno wymyśliłam super igielnik z jajka. Nie kurzego, tylko ze styropianu. Szpilki lekko się wbija i wyjmuje, i nie chowają się do środka,  jak we włóczkowych.  
Wykorzystałam duże jajo styropianowe. Ażeby igielnik był stabilny przecięłam jajo na połowę. Wykorzystałam na podstawę zakrętkę ze słoika. Połowę jaja otuliłam bawełnianą szmatką, którą przypięłam pod spodem szpileczkami, wcisnęłam igielnik w zakrętkę i pozostało  tylko naszpikować go szpilkami. 

Oto on, jajcarski - jeż. 


Pokażę etapy tworzenia igielnika.
1.
Przecięte jajo

zakrętki do wyboru


bawełniana szmatka do obciągnięcia( koło).


Mocowanie tkaniny na spodzie. Najpierw naprzemiennie na cztery, a potem przyszpilić luźne rogi.  



Można szpileczki przypinać miejsce w miejsce,  wtedy będzie równiutko i gładko. 
Odwrócić, wcisnąć w pokrywkę i wbijać wszystko co pod ręką: igły,  szpilki i inne ostrości. 
Igielnik jest stabilny. Ja umocowałam go na główce maszyny.   Pod zakrętkę przykleiłam taśmę dwustronnie klejącą. Mam szpilki pod ręką.


Zamiast szmatki z bawełny można użyć elastycznej dzianiny na przykład z wyrośnietego   sweterka. Łatwiej i lepiej się naciąga. 
Pozdrawiam

3 komentarze:

tonka pisze...

Pomysłowo rozwiązałaś problem :))Pozdrawiam:))

Anonimowy pisze...

Azalio, po 2tygodniowej przerwie z radoscia poznałam nowe dziela Twoich zdolnych rak, a pomyslow nie brakuje- igielnik praktyczny, poduszki sliczne, a torby sprawdzają się idealnie - i tylko brak mi refleksyjnych tekstow na glownej stronie. Serdecznie pozdrawiam Malgosia.

Atelier Marysi pisze...

Świetnie to wymyśliłaś. Bardzo przydatne przy szyciu. Pozdrawiam serdecznie.