Translate

niedziela, 21 maja 2017

Serwetka

Muszę się pochwalić moją świeżynką. Pierwszy raz robiłam z cienizny. Początki były dość trudne, bo wciąż gubiłam oczka, tym bardziej, że robiłam ze schematu i musiałam zerkać tu i tam,  ale szczęśliwie dotarłam do końca. Jestem zadowolona z mojego wyczynu.  Nie znam nazwy kordonka, "bo zgubiła mi się"  banderola, ale motek był dość duży. Zużyłam ponad 3/4 motka. Serwetka jeszcze nie blokowana, tylko lekko przeciągnięta żelazkiem. 


Ma 38 cm średnicy.
Wzór niezbyt skomplikowany, ale dziubdziania od groma. 
Czuję się, jakbym zdobyła bardzo wysoki szczyt. 
Z ciekawości spróbowałam policzyć koszt robótki i aż się zdziwiłam. Cena kordonka, plus koszt tzw robocizny zamknęły się w 30 zł. Pokazałam serwetkę sąsiadce. Były ochy i achy, ale gdy spytała o cenę i usłyszała 30 złotych, w odpowiedzi pokręciła głową. mówiąc - No co ty, aż tyle? 30 złotych za takie coś!
- A na ile byś wyceniła - spytałam. - No, może 10 złotych? - odparła. 
- Dziesięć złotych to koszt kordonka, a moja robota, kilka godzin? To pikuś?
Taka jest smutna prawda, że każdy się zachwyca, ale z kosztami się nie zgadza.
Pozdrawiam


7 komentarzy:

Beva pisze...

Wg mnie zbyt tanio wyceniłaś tą serwetkę. Kilka godzin pracy za 20 zł (po odjęciu kosztów kordonka) to bardzo mało. No chyba że to taka cena tylko dla znajomych.

Azalia pisze...

Orientacyjnie wyceniłam, bez podatku i innych opłat. Przyznam szczerze, że na godziwy zarobek z dziergania nie ma co liczyć. Chińszczyzna rządzi.
Pozdrawiam

barbaratoja pisze...

Ładna serwetka.
By sprzedać taką serwetkę za godziwą cenę trzeba mieć odbiorcę ceniącego rękodzieło.

anette196 pisze...

Serwetka śliczna. Tyle już było mówione o cenach szydełkowych prac i o stosunku do serwetek i proporcji cen i zawsze jest jedna konkluzja - nie każdego stać na rękodzieło :)

Anka pisze...

Bardzo ładnie wyszła Ci ta serwetka, pozdrawiam :)

Hania pisze...

Śliczna :)

Atelier Marysi pisze...

Piękna , gratulacje. Nie każdy docenia rękodzieło , Twoja sąsiadka na pewno nie. Powodzenia dalej i pozdrawiam serdecznie.